Login Oradea Online   Login   Inregistrare Oradea Online   Inregistrare    
°C
 

ORADEA ONLINE

Stiri Oradea si Bihor

 
 
   
Intern Oradea Online  
20 Julie 2010 12:00:44   Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc
Afisari Stiri Afisari Stiri Afisari Stiri Afisari Stiri Afisari Stiri Marire +   Micsorare -   
Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc
Firmele vor obține mai greu actele pentru sediul social în apartamente de bloc și vor putea coabita în același spațiu ...

Firmele vor obține mai greu actele pentru sediul social în apartamente de bloc și vor putea coabita în același spațiu doar dacă suprafața acestuia le va permite, potrivit noilor proceduri de înființare a societăților comerciale, recent intrate în vigoare.

Sediul social în apartament de bloc și înregistrarea mai multor firme în același spațiu sunt, din punctul de vedere al Fiscului, metode susceptibile de evaziune fiscală, după cum arată recentele modificări aduse legii societăților comerciale prin Ordonanța de urgență nr. 54/2010, detaliate prin Ordinul nr. 2.112/2010 al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Aceste prevederi obligă firmele noi și pe cele care vor să-și schimbe sediul social să înregistreze la administrația financiară actele de spațiu (proprietate, închiriere, comodat etc). În baza acestora, urmează să primească un certificat și o adeverință pe care trebuie să le prezinte la înmatricularea societății la Registrul Comerțului. Însă hârtiile de la Fisc nu înseamnă doar mai multă birocrație, cu risipa de bani și de timp implicite, ci și multe piedici din cauza cerințelor impuse . Una dintre acestea stabilește că numărul firmelor dintr-un imobil nu poate depăși numărul de încăperi sau spații distincte obținute prin partajare.

„Se restrânge posibilitatea stabilirii sediului social în apartamente de bloc, întrucât în fiecare cameră se poate stabili numai un sediu, spre deosebire de situația de până acum, când un investitor asociat în mai multe societăți le putea stabili sediul în acelasi apartament. Modificarea afectează și stabilirea sediului în spații de birouri, cu mențiunea că acestea pot fi recompartimentate astfel încât să fie respectată condiția: un singur sediu într-un spațiu compartimentat“, arată avocatul Simona Olteanu, partener Scărlătescu Law Office. Totodată, aceasta precizează că se elimină posibilitatea deschiderii mai multor societăți în același spațiu, însemnând o cameră sau un birou.

Birocrație excesivă

„Dacă până acum exista posibilitatea ca la același sediu să poată funcționa mai multe societăți, indiferent de dimensiunile spațiului respectiv, în cazul în care cel puțin o persoană era asociată în fiecare dintre societăți sau în cazul în care cel puțin unul dintre asociați era proprietar, începând cu luna iunie, la același sediu vor putea funcționa mai multe societăți numai dacă imobilul, prin structura lui și suprafața sa utilă, permite funcționarea acestora în încăperi diferite sau în spații distinct partajate“, explică Sorin Istrate, managing partner Contexpert. Barierele administrative ridicate de autorități prin aceste prevederi au blocat înființarea de noi firme pe termen scurt pentru că, deși termenul de emitere a certificatului de spațiu este de cinci zile, în practică, funcționarii ANAF nu știu cum să aplice legislația nouă.

Fără rezultate

„Deși procedura prevede clar actele și pașii de urmat, suficient de birocratice, după părerea noastră, administrațiile financiare au elaborat norme interne proprii, care sporesc birocrația. Spre exemplu, la AFP Ilfov se solicită patru exemplare ale actului de folosință și împuterniciri atât din partea proprietarului, cât și a beneficiarului, deși procedura prevede numai împuternicire din partea beneficiarului“, spune Simona Olteanu.

Teoretic, scopul acestor restricții și al birocrației excesive e limitarea numărului de firme-fantomă. Însă lupta cu evaziunea prin astfel de restricții abuzive nu numai că lovește indirect în firmele corecte, conform unui obicei împământenit al fiscului românesc, dar cel mai probabil nu va avea rezultatul scontat.

„Este totuși o măsură deficitară, pentru că scapă din vedere anumite aspecte. De exemplu, dacă din certificatul de spațiu rezultă ca sunt deja înregistrate și alte documente care atestă cedarea dreptului de folosință, e suficient să se depună o declarație pe proprie răspundere a asociaților prin care se declară că spațiul permite funcționarea mai multor societăți în încăperi diferite. Cine te poate împiedica să declari că spațiul îndeplinește condițiile? Astfel că, în următoarea perioadă, se prefigurează creșteri ale veniturilor pentru companiile care dețin spații de birouri și care pot oferi sedii virtuale“, consideră Sorin Istrate.

Documentele depuse de firmă urmează să fie ordonate de ANAF într-un registru al spațiilor de sedii sociale, pentru ținerea unei evidențe stricte pentru fiecare adresă. „Acest certificat este un demers aproape inutil, pentru că organele fiscale nu pot face verificări pentru firmele deja existente“, afirmă Istrate, arătând că eventualii evazioniști vor găsi în continuare soluții pentru înființarea unor companii-fantomă.

Modificarea nu va afecta funcționarea firmelor existente în cazul în care vor dori să prelungească durata sediului social la o adresă deja declarată, ci doar dacă vor dori să schimbe sediul social.

48.000 de societăți comerciale au fost înmatriculate în România, în primele cinci luni din anul 2010, potrivit datelor furnizate de Registrul Comerțului

Procedura la Fisc

- Pentru eliberarea certificatului de spa țiu și a adeverinței de înregistrare a documentului de spațiu, potrivit ordinului nr. 2.112/2010, se depune la Fisc:

- O cerere însoțită de actul de spațiu (titlu de proprietate; contract de vânzare cumpărare; închiriere; comodat etc.) și actul de identitate

- Cererea se depune la registratură sau prin poștă, caz în care copiile trebuie să fie legalizate

- Termenul de soluționare este de 5 zile

Cerințe pentru sediu social

- La înmatricularea firmei sau schimbarea sediului social la Registrul Comerțului sunt necesare:
- documentul ce atestă dreptul de folosință asupra spațiului pentru sediu social înregistrat la Fisc și
- certificatul de la Fisc care arată că pentru acel imobil n-a fost înregistrat alt document ce atestă cedarea dreptului de folosință

- Dacă din certificat rezultă că sunt deja înregistrate alte documente de spațiu, se dă o declarație pe proprie răspundere privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social

- La același sediu pot funcționa mai multe firme doar dacă imobilul, prin structura și suprafața utilă, permite funcționarea lor în încăperi diferite sau în spații distinct partajate.


Sursa: Capital.ro


Inscrie-te in: Catalogul Firmelor din Romania


Actualitate Financiara


Sursa ta zilnica:Info Oradea si Judetul Bihor


Taguri  
Firme


Stiri Anterioare  
Topul la zi al celor mai mari companii private: Financiar
Numarul firmelor intrate in faliment, dublu fata de anul trecut : Intern

Intern  
Cele mai mici preturi la Home Exclusive
Ponta: Dupa preluarea puterii, dosare precum Flota si Mihaileanu vor fi judecate corect
Surprinzatorul aliat european al Romaniei
Guvernul se intoarce la privatizarile din energie
Analistii Economici: Majorarea TVA nu justifica ratarea tintei de inflatie


Comentarii  

Posteaza un comentariu: Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc
 
 


Curs Valutar

 

Horoscop
Fecioara

Fecioara

         Alte zodii   
 

Sondaj
Romania ocupa locul doi, dupa Bulgaria, in topul tarilor care folosesc foarte putin cardurile bancare.

Cum preferati sa platiti atunci cand mergeti la cumparaturi?


» Cu Cardul
» Cash

Promoveaza-ti afacerea!

Web-Top Web-Top.ro este mediul ideal de promovare online pentru firma Dvs.

       Pentru detalii click aici...   


Parteneri

Cofetaria Mocca
Lion Shipping & Chartering
Lion Shipping & Chartering

Lista Firme

Arhiva Stiri Oradea Online
22 August 2019
D L Ma Mi J V S
 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 2223 24
25 26 27 28 29 30 31


   Arhiva Stiri 2019 Oradea Online   
 

Bursa Transport

Bursa Transport
Ai marfa?
Ai camion?


Inregistreaza-te gratuit si vei gasi parteneri!

      Pentru detalii click aici...   


Vremea Oradea
22 August 2019
Min: -18 °C       Max: -18 °C Vremea Oradea
Temperatura curenta: °C

      Vremea Oradea detalii...   


Anunturi

Ultimele anunturi salvate
CLESTI TRANSPORT PE VERTICALA A CAMINELOR DIN BETON PENTRU CANALIZARE
CLESTI PRODUCTIE OLANDA PENTRU MANEVRARE SI TRANSPORT CAMINE, TUBURI DE BETON
AI NEVOIE DE UN ĂźMPRUMUT DE URGENță
SUNTETI INTERESAT DE UN ĂźMPRUMUT?
OFERTA ĂźMPRUMUT


   Anunturi Gratuite Oradea   
 

Cinema

Al Pacino il face pe Richard Gere mare bogatas

Stiri judetul Bihor

Stiri judetul Bihor
Registre electronice in locul carnetelor de munca
Acvila de munte se intoarce in Bihor
Legea Educatiei a intrat in vigoare
Peste 13.000 concedieri colective: Stiri Bihor
Prins in flagrant: seful OPC, saltat de DNA in timp ce primea spaga pentru a-si incalca atributiunile de serviciu
Pensii marite pentru 32.847 de bihoreni
Ce se-ntampla cu drumurile Bihorului
Clubul Kiwanis din Thouars, Franta, alaturi de copiii in dificultate: Stiri Bihor
Unii pleaca de buni, altii vin de rai
Protestul PSD Oradea, neautorizat

Copyright 2007-2009 Oradea Online. Toate drepturile rezervate.
TOTALnet Media Group
 

Stiri Oradea Online

Stiri Oradea
Stiri Bihor
Politia Oradea
Frontiera Bihor
Stiri Intern
Stiri Extern
Sport
Sanatate

Divertisment Oradea Online

Divertisment Oradea
Moda Oradea
Cinema Oradea
Lumea IT
Auto
Horoscop

Servicii Oradea Online

Anunturi Gratuite Oradea
Lista firme Oradea
Director web

Turism Oradea
Turism Oradea
Judetul Bihor
Baile Felix
Baie 1 Mai

Sitemap
Sitemap

 
Recomandam: Web-Top.ro | Best-Top.ro | Felicitari | Bursa Transport | Stiri Vedete | Bucuresti Online
Web-Top Lista Firme