Login Oradea Online   Login   Inregistrare Oradea Online   Inregistrare    
°C
 

ORADEA ONLINE

Stiri Oradea si Bihor

 
 
   
Intern Oradea Online  
03 Noiembrie 2010 13:47:02   Acordurile verbale incheiate intre operatorii telecom si clienti nu prezinta valoare juridica
Afisari Stiri Afisari Stiri Afisari Stiri Afisari Stiri Afisari Stiri Marire +   Micsorare -   
Acordurile verbale incheiate intre operatorii telecom si clienti nu prezinta valoare juridica
Dacă ai acceptat telefonic prelungirea contractului la telefonia mobilă nu trebuie să îți faci griji deoarece aceste contracte nu prezintă valoare juridică ...

Dacă ai acceptat telefonic prelungirea contractului la telefonia mobilă nu trebuie să îți faci griji deoarece aceste contracte nu prezintă valoare juridică dacă se ajunge în fața ANPC sau în instanță.

În goana după clienți, operatorii de telefonie mobilă apelează în ultima vreme la o metodă destul de întâlnită în străinătate și anume cea a contractelor încheiate prin telefon.

Clienții sunt sunați de către operatorii telecom pentru a li se propune un nou contract plus o serie de avantaje. Mulți își dau seama ulterior că nu aveau nevoie de opțiunile respective, dar când vor să renunțe la contract se lovesc de răspunsul negativ al companiilor telecom.



“În situația în care operatorul de telefonie prezintă în susținerea și dovedirea clauzelor contractuale verbal agreate cu utilizatorul, înregistrarea convorbirii prin care s-au întâlnit cele două acorduri de voință, tot nu sunt îndeplinite toate condițiile de fond impuse de legea privind protecția consumatorului”, a explicat pentru Capital, Mihaela Bădescu, Senior Partner la Societatea civilă de avocați Cladoveanu, Bădescu & Associates.

"Contractele dintre operatori și utilizatorii de telefonie mobilă nu au obligativitate ad validitatem să fie încheiate în forma scrisă, dar forma scrisă este necesară în vederea probării clauzelor contractuale, care, în situația aceasta, practic sunt foarte greu de demonstrat. Problema principală care se pune în ceea ce privește încheierea unor contracte verbale, în afara probării lor, este aceea a încălcării drepturilor consumatorilor, așa cum sunt ele prevazute de OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, care printre altele reglementează dreptul la informare al consumatorului, dreptul de studia ofertele pe suport de hârtie”, a adăugat Bădescu.

Utilizatorii pot face plângeri la ANPC

În cazul în care există abuzuri, utilizatorii au posibilitatea de a face plângeri la ANPC, în urma acestora operatorii urmând a efectua controale de verificare ale aspectelor invederate, indiferent care ar fi nemulțumirile clienților.

Însă, deși nu sunt declarate nule, contractele între comercianti și consumatori trebuie să fie încheiate în forma scrisă și să îndeplinească anumite condiții.

În cazul în care se încheie verbal, indiferent că este vorba de un contract nou sau de modificarea unor aspecte punctuale, orice înțelegere verbală ar trebui să fie în cel mai scurt timp transpusă în scris, indiferent că e vorba de un act adițional sau de o notificare pe care consumatorul își dă acceptul. Oricum, consumatorul poate contesta o înțelegere verbală în același mod și prin aceleași mijloace procedurale ca în cazul oricărui contract.

Cum se procedează la Romtelecom și la Cosmote

Clienții Romtelecom (cei care au deja încheiat un contract cu Romtelecom) sunt apelați sau apelează reprezentanții de vânzari pentru a li se prezenta noi oferte de abonament la care pot migra. Ca procedeu standard, daca persoana respectivă este interesată de produsul în cauză comunică acest lucru operatorului, iar în următoarea perioadă clientul primește acasă o scrisoare de acceptanță personalizată în care este descris noul serviciu.

Aceasta procedură standard este folosită în conformitate cu prevederile din condițiile generale de furnizare a serviciilor Romtelecom și cu cele legale aplicabile încheierii contractelor la distanță.

Romtelecom acordă abonaților posibilitatea ca, după ce primesc scrisoarea de informare și citesc termenii și condițiile aplicabile ofertei acceptate telefonic de ei, să renunțe la respectiva ofertă (acceptată telefonic de ei) în termen de 21 zile, anunțând compania în scris la una dintre adresele specificate în document sau apeland 1930 (Serviciul Vânzări și Relații Clienți), oferta fiind dezactivată fără nicio penalizare în maxim 5 zile. În acest fel, Romtelecom acționează conform prevederilor legale privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță.

Cum se asigură operatorii telecom că discută cu beneficiarul contractului

Pentru a identifica titularul, persoanei în cauza i se solicită numele, CNP-ul, adresa de instalare a serviciului și, în funcție de situație, numărul de telefon fix sau contul de facturare.

În cazul în care solicitarea vine din partea unei alte persoane decât titularul, operatorul solicită să vorbească cu titularul pentru confirmare și pentru a-i solicita datele personale. Dacă operatorul are dubii în ceea ce privește identitatea titularului, poate solicita informații suplimentare privind facturile sau date din actul de identitate.

Romtelecom folosește această metoda de aproximativ doi ani de zile, a avut mai multe plângeri, însă toate au fost soluționate în favoarea clienților respectivi.
La Cosmote nu se încheie contracte la distanță. “La telefon efectuăm doar modificări ale planului tarifar, nu încheiem contracte, acestea se fac numai fizic”, au declarat oficialii companiei.

Orange a implementat această metodă anul trecut

Orange, liderul pieței locale telecom, a introdus metoda contractelor verbale anul trecut, în urma feedback-ului primit de la clienți.

În acest moment suntem în discuții pentru a îmbunătăți sistemul de prelungire și schimbare a contractelor de abonament, astfel încât să oferim clienților o metodă și mai sigură, dar în același timp rapidă și comodă, au declarat, pentru Capital, oficialii companiei.

Referitor la plângerile clienților, “am observat că apar cam 1-2 astfel de situații pe lună. Toate convorbirile care se referă la schimbarea sau prelungirea unui contract sunt înregistrate și stocate și reprezintă semnătura vocală a clientului. Dacă apar probleme, ele sunt soluționate în cel mai scurt timp și în conformitate cu cerințele clientului. Vrem să îndeplinim dorințele clienților, asigurând în același timp un nivel ridicat de siguranță și confort” , au mai declarat reprezentanții Orange.

Oficialii Vodafione au declarat, pentru capital.ro, că, într-adevăr, prelungirea sau schimbarea unui contract de abonament se poate realiza prin apel telefonic "cu acordul verbal al titularului de cont și cu respectarea prevederilor Ordonanței 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea și executarea contractelor la distanță. La inceputul apelului este declinată identitatea comerciantului, se confirmă datele personale ale clientului, se comunică faptul că apelul este înregistrat, iar continuarea acestuia reprezintă acceptul clientului, după care se spun caracteristicile esențiale ale produsului, prețul bunurilor sau tarifele serviciilor cu toate taxele incluse, modalitățile de plată, livrare sau prestare, dreptul de denunțare unilaterală a contractului. Acest tip de contract este un contract la distanță care intră sub incidența Ordonanței 130/2000 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță și la incheierea căruia se respectă prevederile acestei ordonanțe."

"Vodafone utilizează acest tip de contract începând cu luna decembrie 2008, au spus oficialii Vodafone, care au ținut să precizeze că "feedback-ul clientilor este acela ca apreciaza aceasta modalitate de colaborare, intrucat se elimina birocratia iar ei economisesc timp".


Sursa: Capital.ro


Inscrie-te in: Catalogul Firmelor din Romania


Actualitate Financiara


Sursa ta zilnica:Info Oradea si Judetul Bihor


Taguri  
Telefonie


Stiri Anterioare  
Adio, facturi telefonice platite cu puncte!
O noua lege ne da voie sa renuntam la abonamentul telefonic, oricand
De ce se taxeaza la secunda numai dupa primul minut?
Serviciu nou la Vodafone: Business
Companiile de telefoane
Tarife mai mici pentru sms, convorbiri si internet in roaming: Financiar
Telefonul perfect: ce functii ar trebui sa aiba si cum ar arata: Stiri Tehnica
Telefonul perfect: ce functii ar trebui sa aiba si cum ar arata: Stiri Tehnica
Guvernul vrea impozitarea telefoanelor mobile, a sistemelor GPS si revistelor pentru adulti
Mufa standard pentru incarcarea telefonului mobil: Stiri Tehnica
Mufa standard pentru incarcarea telefonului mobil: Stiri Tehnica
Telefoane interceptate: Intern
Listarea Romtelecom, amanata pentru 2009
Localizarea apelurilor de pe telefoane mobile la 112, posibilă din noiembrie
Localizarea apelurilor de pe telefoane mobile la 112, posibilă din noiembrie
De azi numerele de telefon fix se formeaza doar cu prefix : Intern
Ne vom putea schimba operatorul de telefonie, pastrand numarul : Intern
HTC Touch Pro : HTC a lansat telefonul Touch Pro : Stiri tehnica
HTC Touch Pro : HTC a lansat telefonul Touch Pro : Stiri tehnica
1 eurocent/minut si SMS in retea pentru utilizatorii cartelei COSMOTE : Intern

Intern  
Cele mai mici preturi la Home Exclusive
Ponta: Dupa preluarea puterii, dosare precum Flota si Mihaileanu vor fi judecate corect
Surprinzatorul aliat european al Romaniei
Guvernul se intoarce la privatizarile din energie
Analistii Economici: Majorarea TVA nu justifica ratarea tintei de inflatie


Comentarii  

Posteaza un comentariu: Acordurile verbale incheiate intre operatorii telecom si clienti nu prezinta valoare juridica
 
 


Curs Valutar

 

Horoscop
Gemeni

Gemeni

         Alte zodii   
 

Sondaj
Romania ocupa locul doi, dupa Bulgaria, in topul tarilor care folosesc foarte putin cardurile bancare.

Cum preferati sa platiti atunci cand mergeti la cumparaturi?


» Cu Cardul
» Cash

Promoveaza-ti afacerea!

Web-Top Web-Top.ro este mediul ideal de promovare online pentru firma Dvs.

       Pentru detalii click aici...   


Parteneri

Cofetaria Mocca
Lion Shipping & Chartering
Lion Shipping & Chartering

Lista Firme

Arhiva Stiri Oradea Online
15 Noiembrie 2019
D L Ma Mi J V S
 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 1516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


   Arhiva Stiri 2019 Oradea Online   
 

Bursa Transport

Bursa Transport
Ai marfa?
Ai camion?


Inregistreaza-te gratuit si vei gasi parteneri!

      Pentru detalii click aici...   


Vremea Oradea
15 Noiembrie 2019
Min: -18 °C       Max: -18 °C Vremea Oradea
Temperatura curenta: °C

      Vremea Oradea detalii...   


Anunturi

Ultimele anunturi salvate
BLACK FRIDAY A INCEPUT PE WWW.RACEKIDS.RO CU REDUCERI DE PANA LA 60%
BANDA AMBALARE UNIFIXX DIVERSE CAPACITATI SI LATIMI
SISTEME DE FIXARE BANDA UNIFIXXÂź DE LEGARE / AMBALARE / ANCORARE
BENZI UNIFIXX ASIGURARE TRANPORT PENTRU TAMPLARIE PVC
BANDA POLIESTER UNIFIXX PENTRU TRANSPORT MARFA


   Anunturi Gratuite Oradea   
 

Cinema

Al Pacino il face pe Richard Gere mare bogatas

Stiri judetul Bihor

Stiri judetul Bihor
Registre electronice in locul carnetelor de munca
Acvila de munte se intoarce in Bihor
Legea Educatiei a intrat in vigoare
Peste 13.000 concedieri colective: Stiri Bihor
Prins in flagrant: seful OPC, saltat de DNA in timp ce primea spaga pentru a-si incalca atributiunile de serviciu
Pensii marite pentru 32.847 de bihoreni
Ce se-ntampla cu drumurile Bihorului
Clubul Kiwanis din Thouars, Franta, alaturi de copiii in dificultate: Stiri Bihor
Unii pleaca de buni, altii vin de rai
Protestul PSD Oradea, neautorizat

Copyright 2007-2009 Oradea Online. Toate drepturile rezervate.
TOTALnet Media Group
 

Stiri Oradea Online

Stiri Oradea
Stiri Bihor
Politia Oradea
Frontiera Bihor
Stiri Intern
Stiri Extern
Sport
Sanatate

Divertisment Oradea Online

Divertisment Oradea
Moda Oradea
Cinema Oradea
Lumea IT
Auto
Horoscop

Servicii Oradea Online

Anunturi Gratuite Oradea
Lista firme Oradea
Director web

Turism Oradea
Turism Oradea
Judetul Bihor
Baile Felix
Baie 1 Mai

Sitemap
Sitemap

 
Recomandam: Web-Top.ro | Best-Top.ro | Felicitari | Bursa Transport | Stiri Vedete | Bucuresti Online
Web-Top Lista Firme